Pilies g. 17, Šeduva

Telefonas: +370 422 68230

El.p.: rastine@seduva.radviliskis.lm.lt

Šių metų vasario 27 dieną mes, Ia ir Ib klasių mokiniai, vadovaujami lietuvių kalbos mokytojos Dianos Variakojienės, pilietinio ugdymo mokytojos Ritos Šlivinskaitės ir istorijos mokytojos Ingos Dryžaitės, vykome į integruotas istorijos, lietuvių kalbos ir pilietiškumo edukacines pamokas ,,Miestietiškoji Kėdainių kultūra‘‘ ir „1863 – 1864 metų sukilimas Lietuvoje‘‘. Veiklą pradėjome Kėdainių Rotušės aikštėje.

Gidė papasakojo apie Radvilų valdymą, pirklių ir amatininkų gyvenimą. Po to keliavome į XVII amžiaus renesanso stiliaus Kėdainių evangelikų reformatų bažnyčią. Susipažinome su bažnyčios istorija, aplankėme jos rūsyje esantį kunigaikščių Radvilų šeimos mauzoliejų. Pamatėme puošnią renesanso ir baroko stiliaus kriptą, kurios sarkofaguose ilsisi Vilniaus vaivados, Lietuvos didieji etmonai Kristupas Radvila Perkūnas ir Jonušas Radvila bei jų šeimos nariai. Vėliau keliavome į škotų bendruomenės, gyvenusios XVII–XVIII a. Kėdainiuose, Arnatų namą.  Iki dabar ten yra išlikęs amatų centras, todėl mes galėjome paliesti įvairių tipų juostas, pamatyti dirbinius iš šiaudų, medžio. Susipažinę su to meto amatais, ėjome į Kėdainių krašto muziejų. Apsirengę XVII–XIX a. rūmų dvarininkų rūbais, skaitėme Sarbievijaus kūrybą, atlikome parengtas užduotis. Susipažinę su Kėdainių krašto kultūra, vykome į Paberžę. Ten žiūrėjome filmą apie 1863–1864 m. sukilimą Lietuvoje.  Sužinojome apie sukilėlių vadų darbus ir lemtį. Taip pat pamatėme ginklus, su kuriais buvo kovojama per sukilimus. Pamokos pabaigoje atlikome parengtas užduotis. Nors  oras buvo bjaurus ir šaltas, pamokomis likome  patenkinti.