Pilies g. 17, Šeduva

Telefonas: +370 422 68230

El.p.: rastine@seduva.radviliskis.lm.lt

8b klasės mokiniai kartu su auklėtoja V. Diržinauskiene ir istorijos mokytoja J. Sabutiene mokslo metus baigė dviejų dienų edukacine ekskursija „ Žemaitijos regiono istorijos ir gamtos paminklai“.
Pirmiausia aplankėme Papilę – miestelį, kuriame paskutiniuosius gyvenimo metus praleido Simonas Daukantas. Miestelio centre stovi paminklas iškiliam istorikui, įrengtas memorialinis muziejus. Užlipę į apžvalgos bokštą pasigėrėjome miestelio panorama ankstų rytą ir pasukome Akmenės link. Įdomios pamokos laukė tiek Kamanų gamtinio rezervato direkcijoje, tiek pačiame rezervate. Lydimi rezervato darbuotojo tris valandas praleidome unikaliame gamtos kampelyje. Sužinojome daug ir apie augalus, augančius pelkėje, ir gyvūnus,  apžiūrėjome bebrų namus, klausėmės  paukščių.Visus pakerėjo Kamanos iš trisdešimties metrų aukščio apžvalgos bokšto. Įdomi ekskursija ir edukacija vyko seniausioje Viekšnių vaistinėje. Susipažinę su vaistinės istorija ir eksponatais leidomės į sodą, kuriame auginama keliasdešimt vaistinių augalų. Paskanavę jų arbatos ir teisingai nurodę vaistažolių rūšį kai kurie mokiniai gavo sertifikatus, patvirtinančius, kad gali būti vaistininko padėjėjai. Žemaičių Kalvarijoje pamatėme Kryžiaus kelio stotis, užkopėme į kalną, nuo kurio skėčiu į mokyklą skrido Motiejus Valančius. Visus nustebino didžiausias Lietuvoje Barstyčių akmuo ir gražiai sutvarkyta teritorija aplink. Pasimaudę ežere ir šiek tiek pailsėję nuvykome į Mosėdį – nepaprastai gražų miestelį. Čia mūsų laukė Vaclovo Intos įkurtas įspūdingas akmenų muziejus. Apžiūrėję turtingą įvairių akmenų ekspoziziją kievienas galėjome prisiliesti ir susiverti skirtingų akmenukų apyrakę sau ar savo artimiesiems. Aplankę Skuodą nuvykome į kaimelį Latvijos pasienyje. Ten praleidę naktį svečių namuose tęsėme ekskursiją po kalvotąją Žemaitiją. Aplankę Platelius, nuvykome į Šaltojo karo muziejų. Visus sudomino ekskursija ir gidės pasakojimas apie tai, kaip greitai galėjo būti sunaikintas mūsų krašas Šaltojo karo metu. Plungėje aplankėme Oginskio rūmus, gėrėjomės gražiai tvarkoma aplinka ir parku.
Žemesnėse klasėse apkeliavę Panemunės kraštą, Dzūkiją, Suvalkiją, o dabar Žemaitiją, lauksime kito birželio ir galbūt kelionės po Aukštaitiją.